VISIE
ACCOMODATIE
SCHOOLTEAM
LEERLINGENBEGELEIDING
AANGENAME
KENNISMAKING
WAAR STAAN WIJ VOOR?
MAAK KENNIS
MET
ONZE VISIE.
WARM + KLEINSCHALIG
Onze kleinschaligheid en hartelijkheid zorgen voor een vlotte overgang van de lagere naar de middelbare school. Iedereen kent iedereen. Samen waken we elke dag opnieuw over het welbevinden van onze leerlingen.
TRADITIE + INNOVATIE
Met een open en positieve blik op de toekomst maar ook met oog voor het verleden : zó bereiden we onze leerlingen al sinds 1810 voor op hoger onderwijs en op de samenleving van vandaag en morgen.
GEZOND + GROEN
Niet alleen een grote tuin, aandacht voor gezonde voeding en veel kans om te bewegen maar ook de ruimte om als leerling zelf initiatieven te nemen. Met een open, respectvolle kijk op de wereld in al zijn facetten.
UITDAGING + ZORG
Met behulp van ICT stimuleren we actief en zelfstandig leren. Door er regelmatig op uit te trekken doen al onze leerlingen nieuwe ervaringen op en verruimen ze hun blik.
Voor leerlingen met specifieke leerproblemen maken we concrete afspraken en tijdens de examens is er een zorgklas.
Een oase van groen in een bruisende stad.
Meer dan 200 jaar onderwijs
geïnspireerd door Julie Billiart:Â
onderwijs met een warm hart en waardering
voor iedere jongere.
Een eeuwenlange traditie
vertaald naar een moderne visie:Â
kwaliteitsvol onderwijs dat voorbereidtÂ
op hoger onderwijs en de arbeidsmarkt
en op de wereld van vandaag.
Groeien naar volwassenheid
leren luisteren, begrijpen en nuanceren,
in dialoog gaan
remedie tegen extreem gedachtegoed.
Groeien naar vrijheid, zelfstandigheid
en maatschappelijk engagement
Leerrijke uitstappen en projecten,
culturele reizen naar de mooiste plekken in Europa.
Een team dat samen met de directie blijft zoeken naar vernieuwing.
Maar bovenal een school met enthousiaste leerkrachten en opvoeders
die de individuele sterktes en talenten stimuleren en zorg bieden waar nodig.
Een school waar elke leerling gelijke kansen krijgt om tot leren te komen
en waar welbevinden belangrijk is
precies zoals Julie Billiart het bedoeld heeft
200 jaar geleden.
VIRTUEEL DOOR NIEUWEN BOSCH
Wandel je graag eens virtueel rond op onze volledige campus? Dit kan in onze 3D-tool!
HET HART OP DE JUISTE PLAATS
MAAK KENNIS
MET ONS
TEAM.
DIRECTIETEAM.
ZORGCOORDINATOREN.
ICTCOORDINATOR.
ADMINISTRATIETEAM.
LERARENTEAM.
Veel individuen, 1 team.
Stuk voor stuk mensen met het hart op de juiste plaats. Stuk voor stuk ambitieus om het beste uit de leerlingen en de school te halen.
Wenst u iemand te contacteren? Dat kan!
EEN TEAM MET EEN WARM HART
VOOR ELKE LEERLING
STUK VOOR STUK GOED IN JE VEL
WIJ BEGELEIDEN
ELKE LEERLING
MET ZORG.
SPECIFIEKE ONDERWIJSNODEN.
SPECIFIEKE ONDERWIJS
NODEN.
Tijdens de intakegesprekken worden de onderwijsnoden aangehaald. Deze noden worden verder besproken met leerlingenbegeleiding en directie. Indien nodig zal het CLB of een andere externe partner erbij betrokken worden. Zodra de specifieke aanpak voor zoon/dochter bekend is, wordt deze doorgegeven aan de leerkrachten.
TIJDENS HET SCHOOLJAAR.
Tijdens het schooljaar is er oog voor de leerling, zowel op gebied van kennis, maar ook wat betreft gedrag, … Bij eventuele bezorgdheden kan er een analyse gemaakt worden van de gedrags-, leer- of ontwikkelingsproblemen. Bij de verder bespreking van de aanpak zullen de ouders gecontacteerd worden. Deze redelijke aanpassingen kunnen betrekking hebben op cognitief, medisch, psychosociaal of familiaal vlak.
WELKE HULP KRIJGT MIJN KIND?
Tijdens het schooljaar vinden er vaak formele en informele gesprekken plaats tussen de leerlingen en de graadcoördinatoren, het CLB, leerkrachten …Â
Bij verschillende soorten problemen (taalproblemen, rekenproblemen, ADHD, autisme …) horen verschillende oplossingen op maat van elke individuele leerling. Wij bieden deze aan in onderlinge afspraken met de leerlingen en de ouders.
VRAGEN?
Heb je verdere vragen over ons zorgbeleid of specifieke noden?
U kan mevrouw Antheunis en/of mevrouw Debever bereiken via lieve.antheunis@nieuwenbosch.be en annelies.debever@nieuwenbosch.be.
Klik hier voor de website van het CLB.